HTML

castaways

Kiruccantunk Hollandiába, azóta tovább folytatom a kalandot (Nóri) Finnországból, Andi otthonról folytatja a sztoriját, így egyszerűbb elmondani mik történtek velünk külföldön.

Friss topikok

  • Pancsi69: Szia csajszi! Irigyellek ám,de rendesen! fájdítod a szívemet a smores-sal...ugye milyen jó az, me... (2010.05.28. 10:24) Tündérmese
  • Despota: Még-még-még, ennyi nem elég! :) (2010.05.11. 10:02) Krampuszország
  • Despota: @norc: Ez legyen a legnagyobb gondod, hogy erről lemaradtál :). Szóval gyakrabban tessék frissíten... (2010.04.20. 21:47) Illustrated events
  • norc: Vigyázok, vigyázok. Tettem fel képeket :) puszi (2010.04.19. 22:28) Chapter two: Finland
  • vandee: @norc: Nyugi, túlélem valahogy...én inkább érted aggódom a -20 fokban...:S Itt süt a nap ezerrel... (2010.03.24. 14:51) Lá Fhéile Pádraig

Linkblog

Tündérmese

norc 2010.05.18. 07:01

Megtréfált minket a tavasz az utóbbi időben. Hallottam a híreket, hogy otthon folyamatosan esik, meg szinte mindenhol Európában, és meglepődtem, hogy itt, Joensuuban jobb idő van. Mondjuk május 4-én egész nap havazott itt, de a múlt hét óta nyugodtan kijelenthetem, hogy hivatalosan is tavasz van itt, 20 fok körüli hőmérséklettel. A Vappu (május 1-je) érdekesen telt, mert hideg volt de minden finn hivatalosan is részeg volt pár napra. A lányokkal és a többi Erasmusossal mi is kitettünk magunkért, éjjel/hajnalban a beach-en ülve iszogattunk és buliztunk az esernyőink és néhány pokróc társaságában.

Múlt héten, szerdán elmentünk kirándulni egy közeli városba, Savonlinába, és mire visszaértünk Joensuuba a tavasz is ideért velünk. Nagyon jó idő van. Ennek örömére a múlt hetet a vízpartokon (tópart, persze több is van) töltöttük. Kolbászt sütöttünk és 'smores'-t csináltunk Angievel, az amerikai lánnyal. (marshmallow+keksz+csoki+tűz=tipikus amcsi tábortüzes feeling), a bátrabb fiúk még a vízbe is bemerészkedtek, ami vérfagyasztóan hideg még.

Aztán elérkezett a szombat, az igazi tündérmese. Halpiac vot a kikötőben, tipikus piac hangulattal; lásd: sörpadok, palacsinta, kirakodóvásár. A lányokkal úgy gondoltuk, hogy megnézzük és megebédelünk egy sörsátorban. Na én szkeptikus voltam a dologgal kapcsolatban, úgyhogy vittem a kis uzsonnámat magammal. Utóbb kiderült, hogy teljesen feleslegesen sétáltattam meg a banánomat. Hihetetlen dolog történt; életemben először megebédeltem egy piacos standon; sült hal, saláta, fűszeres krumpli. Teljesen normális dolog itt hogy GM vagyok, és ezt nem teherként kezelik. Ugyanazt ettem mint a többiek, ráasádul ugyanannyiért. Mondanom se kell, hogy nagyon finom volt. Miután végeztünk az ebéddel elindultunk desszertet kutatni. Hát igen, ez Finnország. A nagyobb piacon néhány hete áll pár bodega, ahol fagyit lehet kapni. Az egyiknél egy fura kiírást vettem észre; gluteeniton. Jelentem GM tölcsért tartanak, és ismét ugyanolyan fagyit ehetttem tölcsérben (!) mint a többiek és nem kellett extra pénzt fizetnem. Azt hittem ez a tündérmese vége, egy tökéletes nap, amelyen normális embernek érzem magam, de itt nincs vége a történetnek. Másnap elmentünk pizzázni a földszintre (magyarázat: aki nem tudja az épület aljában egy pizzázó/söröző van), ahol ugyanazok a feltétek közül válogattam mint a többi ember, és még hülyének is néztek, hogy miért ne tartanának GM pizzalapot. Igen, itt is normálisan megvacsorázhattam, és ismét ugyanannyit fizettem mint a lányok. Ezek után ki akar visszamenni????? De komolyan, nagyon rossz érzés, hogy a saját hazámban problémát gyártanak egy könnyen megoldható hiányosságból.

A héten elég elfoglalt vagyok, mert mindenki lassan hazaszivárog, tehát el kell búcsúzni tőlük, no meg be kell fejeznem a kurzusaimat. Szomorú vagyok, hogy hazamennek az ismerőseim, de hát ez a dolgok rendje. Pár hét múlva én is utilaput kötök a nyakamba és visszamegyek Magyarországra, amit sok szempontból nagyon sajnálok. Most mennem kell, mert nemsokára idulok kirándulni Annekével, Neliannal és Maijával. További szép napot, és sok puszi mindenkinek!

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kiserletinyulak.blog.hu/api/trackback/id/tr62011911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vandee 2010.05.27. 15:25:01

Nagyon örülök neki, hogy ilyen jól érzed magad Babám!
De azért néha fenn lehetnél msnen vagy skypeon mert hiányzol ám, és szeretnék egy kicsit beszélgetni ha lehet!
Pusssz
Vigyázz magadra!

Pancsi69 2010.05.28. 10:24:33

Szia csajszi!

Irigyellek ám,de rendesen! fájdítod a szívemet a smores-sal...ugye milyen jó az, meg hangulatos...már alig várom, hogy talizzunk! És már nincs sok!
Élvezd ki minden percét!
puszi
süti beállítások módosítása